23 september 2012

Grootouders op bezoek

Vrijdagochtend gingen we op stap met oma, opa, mémé, pépé. Laura was burgemeester en ze verwelkomde de grootouders met een leuke speech.
We kregen zoekopdrachten in Waarschoot. Zo leerden we de openbare gebouwen kennen.
Ik mocht een abstracte blauwe tekening maken in de academie. Opa las me voor in de bieb, ik mocht op zijn schoot zitten... Een politieman deed me even de handboeien aan. Oma vond de treinuren naar Gent aan het station. Het was een eindje stappen naar het Rattenkasteel. De gids legde ons uit wat dit vroeger was, ik vond de weggestopte rat en we kregen een snoep'ratje'. De directeur gaf oma en opa sportopdrachten. Dat was lachen! Nadien mochten we smullen van de zelfgebakken koekjes. Oma genoot van haar kopje koffie na deze leuke ochtend.